News
- General
- Hvorfor
- Links
- Kompasset
- Support
- Generelle akademiske kompetencer
- Refleksion og evaluering
- Samarbejde med omverdenen
- De studerendes erfaringer som ressource
- Afklaring af egne kompetencer og deres værdi
- Karrierelæring og karrierebevidsthed
- Professionel identitet
- Forside
- Praktiske eksempler
- Læs mere
- Værktøjer
- Kobling fagbeskrivelser
- Kom godt i gang
- En enkelt aktivitet
- Aktiviteter til en hel undervisningsgang
- Aktiviteter integreret i et helt undervisningsforløb
- Værktøjer Studievejledningen Humaniora
Aktiviteter til en hel undervisningsgang
Formålet med aktiviteten er at skabe overblik over kompetencer den studerende tilegner sig i faget og give studerende inspiration til, hvordan man kan arbejde med at oversætte faglige begreber til praksiskontekster og samtidstematikker.
Formål med aktiviteten er at give de studerende mulighed for at arbejde med en innovations-udfordring for en ekstern organisation, samt eventuelt arbejde sammen med denne organisation om at kvalificere og realisere løsninger på udfordringen i fagets videre forløb. Den studerende får afprøvet sin viden indenfor innovation og organisering gennem samarbejde med omverdenen og bliver bevidst om egne generelle akademiske kompetencer, som eksempelvis kommunikation, samarbejde, research, feltarbejde og bearbejdning af information.
Formålet med Branchedagen - en selvstændig dag, som særligt henvender sig til studerende på Medievidenskab og på tilvalget i manuskriptudvikling - er at give de studerende nogle konkrete svar på, hvordan man kan komme ind i den meget eftertragtede, men også vanskelige, film- og tv-branche. Det kunne være svar vedrørende de valg, de studerende træffer undervejs i uddannelsen (eksempelvis valgfag og praktik), ligesom det kunne vedrøre, hvad man efter endt uddannelse kan gøre for at komme ind i branchen.
Forrige side: Modules
Næste side: Menu Manager