News
- General
- Hvorfor
- Links
- Kompasset
- Support
- Generelle akademiske kompetencer
- Refleksion og evaluering
- Samarbejde med omverdenen
- De studerendes erfaringer som ressource
- Afklaring af egne kompetencer og deres værdi
- Karrierelæring og karrierebevidsthed
- Professionel identitet
- Forside
- Praktiske eksempler
- Læs mere
- Værktøjer
- Kobling fagbeskrivelser
- Kom godt i gang
- En enkelt aktivitet
- Aktiviteter til en hel undervisningsgang
- Aktiviteter integreret i et helt undervisningsforløb
- Værktøjer Studievejledningen Humaniora
Værktøjer Studievejledningen Humaniora
Formålet med materialet Studieteknik for studiestartere, der beskriver 3 tips til studieteknik, er at give de studerende let tilgængelig viden om, hvordan de får gang i en god studieteknik fra starten. Herunder viden om forstyrrelser, opfordring til at sætte ord på det, som man ikke forstår, og hvordan man giver sin hjerne gode betingelse, når man læser.
Formålet med refleksionsøvelsen er at skabe refleksion over, hvordan vejen gennem uddannelse og videre igennem karriere kan se ud. Øvelsen består af refleksion og diskussion over billedlige metaforer – en lige landevej vs. et komplekst metrokort.
Formålet med motivations-handoutet er, at de studerende lærer om forskellen på ydre motiverede valg og indre motiverede valg, samt hvad det betyder for deres motivation. Derudover giver handoutet konkrete tips til, hvordan de kan bruge denne viden til at træffe valg med motivationen i behold.
Forrige side: Modules
Næste side: Menu Manager